Thursday, March 12, 2009

Gelecekte işletim sistemleri nasıl olacak

İşletim sistemlerinin gelecekte nasıl olacağı konusunda Sun Microsytems, Linux Foundation ve Microsoft‘un katılımıyla toplantı gerçekleştirilecek. San Francisco’da 8-10 Nisan 2009 tarihlerinde yapılacak toplantılarda Apple yok. Apple’nin toplantıya çağrılmadığı söyleniyor. Apple işletim sistemi pazarında %10′luk bir paya sahip olmasına karşın böyle bir toplantıda olmaması garip.





İşletim sistemleri gelecekte nasıl olur diye düşünürsek az buçuk tahminlerde bulunabiliriz. Windows uygulamalarının şimdiki DOS programları gibi görüleceğini düşünüyorum. Cloud Computing geliştirmeleri ile paralel olarak işletim sistemleri şekillenecektir. Kullandığımız bir çok programa gerek kalmayacak. Online servisler ile birçok işimizi yapabileceğimiz için mobil cihazlarla şuanda PC ile yapabildiğimiz herşeyi yapabilir hale geleceğiz.